środa, 17 grudnia 2014

Nic, tylko się załamać

Jak to powiedziała Kasia, dziś nie będzie uśmiechów z MIMu, tylko smutki z MIMu.

Czasem wykazuję się ponadprzeciętnym poziomem niemyślenia.
Na przykład dziś przy tablicy na WDMie, kiedy to okazało się, że nie potrafię napisać definicji relacji. Problem w tym, że definicja relacji była na wykładzie 9. października, a mamy połowę grudnia. I jest naprawdę prosta, a co gorsza FUNDAMENTALNA dla tego, co teraz robimy, czyli dla częściowych i liniowych porządków.
No cóż. Jak to powiedział Ryś, przejdę do historii jako "ta, która nie zna definicji relacji". Ha, już egzamin ze starożytnej u drPJ nie jest mi potrzebny, już przeszłam do historii.

RELACJĄ na zbiorze liczb naturalnych nazywamy dowolny podzbiór produktu kartezjańskiego NxN, (czyli dowolny podzbiór zbioru wszystkich par uporządkowanych <a,b>, gdzie a,b są naturalne, a pary uporządkowane to coś takiego: <a,b>={{a},{a,b}}).
Jasne jak słoneczko. Zapamiętam na wieki.


Najsmutniejsze w tym wszystkim jest to, że chyba nikt albo prawie nikt w naszej grupie tej definicji nie pamiętał, a wsypałam się ja, bo ja stałam przy tablicy. No cóż. Mesjanizm i tak dalej. Poświęciłam się, a właściwie przypadkiem zostałam poświęcona. Życie!
To na pewno dlatego, że jestem chora. Jak ktoś jest chory to ma prawo mieć zanik pamięci.

Ale jednak kilka uśmiechów z MIMu będzie, skoro już cokolwiek piszę, to wykorzystam okazję.
GAL
Jeszcze będziemy o funktorach mówić w przyszłości, ale nie dlatego, że są niezbędne tylko dlatego, że są fajne.

(A*B)*C=(A*B)*C... a nie, to co tutaj napisałem to jest szczególnie proste, oczywiście chodziło o (A*B)*C=A*(B*C).

I te macierze się nawzajem zjadają. Ta zje tą, Kolejna zje tą...

Najważniejsze jest to, że ta macierz ma niezerowy wyznacznik. Problem jest taki, że jeszcze nie znamy pojęcia wyznacznika. No cóż, poradzimy sobie bez.

Jeśli dobrze pamiętam ten skrypt... (sam dr TK go napisał)... no, nie jestem pewien, już dawno tam nie zaglądałem.

A teraz podam dowód dopasowany do braku czasu.

Porzuciliśmy to gdzieś na poprzedniej tablicy...

WDM
Jest jedna rafa w tym zadaniu, nie wiem, czy udało mi się ją ominąć...

- Propozycja jest taka, żeby używać armaty
- To znaczy??

student Ale wymierne są takie gęste, a punkty takie duże, że tych przerw nie widać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz